Het Stel, social media advies en online presence
  • Home
  • Maak kennis
  • Ons aanbod
  • Opinie en inspiratie
  • Case
  • Ons bereiken
  • Zoek
Instagram account Het Stel

Zo Goed Als Nieuw

Samenvatting
  • Opdrachtgever: Kennislink.nl/Science Center NEMO
  • Opdrachtbeschrijving: Voor Kennislink, dé Nederlandse populair-wetenschappelijke website en onderdeel van Science centre NEMO, Hebben we het e-book over regeneratieve geneeskunde Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht gebracht en downloads gegenereerd.
  • Middelen en kanalen: Facebook, Twitter, Google Adwords, emailing en telefonisch contact
Opdracht en uitvoer

Voor Kennislink, dé Nederlandse populair-wetenschappelijke website en onderdeel van Science centre NEMO, Hebben we het e-book over regeneratieve geneeskunde Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht gebracht.

Het gratis e-book is een bundeling van de bevindingen na 6 jaar onderzoek naar regeneratieve geneeskunde. Denk aan het kweken van een hartklep, het 3D-printen van kraakbeen en veel meer op dit gebied. De opdracht omvatte het e-book Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht brengen en zo veel mogelijk downloads genereren binnen een tijdskader van 3 weken. Dankzij het opstellen en uitvoeren van een gerichte promotiecampagne, zowel on- als offline richting de communicatiedoelgroepen is dit gelukt.

Allereerst hebben we een concept bedacht geïnspireerd op de maakbaarheid van nieuwe onderdelen van het lichaam binnen de regeneratieve geneeskunde. We hebben een beeld gemaakt met kweekbakjes waarbij met een bordje in het bakje de suggestie wordt gewekt dat daarin een lichaamsonderdeel wordt gekweekt. Dit beeld is in combinatie met de vormgeving van het boek gebruikt in alle communicatiemiddelen.

Om de doelgroepen te bereiken is gebruik gemaakt van verschillende on- en offline communicatiemiddelen. Op social media is er via Facebook en Twitter een actieve community opgericht waar mensen actief deelnamen aan gesprekken over de verschillende onderwerpen die worden aangestipt in het e-book. Met een Adwords campagne werd het e-book gepromoot en direct naar de download-pagina op Kennislink.nl verwezen.

Daarbij hebben we, om verschillende medische organisaties aan te spreken, een promotiepakket ontworpen bestaande uit een poster en een flyer. De organisaties zijn bereikt dmv een mailing en telefonisch contact waarna het promotiepakket is toegestuurd om het e-book te promoten onder werknemers, leden, klanten, patiënten, et cetera.

Reslutaat

De meetbare resultaten liegen er niet om, via Facebook zijn 47.000 mensen bereikt waarvan 519 de pagina hebben geliked. Via Twitter zijn er organisch 5000 views gegenereerd en via Adwords zijn er 131.000 mensen bereikt. Een groot percentage van de bereikte mensen is op de download-pagina op Kennislink.nl terecht gekomen en heeft het boek gelezen.

Het Stel nieuwsbrief

meld je hier aan!
* = verplicht veld
uitschrijven

Contactgegevens

Het Stel
Rijnlaan 20
3522BN Utrecht

Sanne: 06 282 76 346
Jeroen: 06 50 470 882

sanne@het-stel.nl
jeroen@het-stel.nl

Link naar Instagram Link naar Facebook Link naar Pinterest Link naar LinkedIn Link naar Twitter Link naar Google+ Link naar Manuel
© Copyright - Het Stel, social media advies en online presence - Enfold Theme by Kriesi
  • Twitter
  • Dribbble
  • Twitter
Scroll naar bovenzijde