Zo Goed Als Nieuw
- Opdrachtgever: Kennislink.nl/Science Center NEMO
- Opdrachtbeschrijving: Voor Kennislink, dé Nederlandse populair-wetenschappelijke website en onderdeel van Science centre NEMO, Hebben we het e-book over regeneratieve geneeskunde Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht gebracht en downloads gegenereerd.
- Middelen en kanalen: Facebook, Twitter, Google Adwords, emailing en telefonisch contact
Voor Kennislink, dé Nederlandse populair-wetenschappelijke website en onderdeel van Science centre NEMO, Hebben we het e-book over regeneratieve geneeskunde Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht gebracht.
Het gratis e-book is een bundeling van de bevindingen na 6 jaar onderzoek naar regeneratieve geneeskunde. Denk aan het kweken van een hartklep, het 3D-printen van kraakbeen en veel meer op dit gebied. De opdracht omvatte het e-book Zo Goed Als Nieuw onder de aandacht brengen en zo veel mogelijk downloads genereren binnen een tijdskader van 3 weken. Dankzij het opstellen en uitvoeren van een gerichte promotiecampagne, zowel on- als offline richting de communicatiedoelgroepen is dit gelukt.
Allereerst hebben we een concept bedacht geïnspireerd op de maakbaarheid van nieuwe onderdelen van het lichaam binnen de regeneratieve geneeskunde. We hebben een beeld gemaakt met kweekbakjes waarbij met een bordje in het bakje de suggestie wordt gewekt dat daarin een lichaamsonderdeel wordt gekweekt. Dit beeld is in combinatie met de vormgeving van het boek gebruikt in alle communicatiemiddelen.
Om de doelgroepen te bereiken is gebruik gemaakt van verschillende on- en offline communicatiemiddelen. Op social media is er via Facebook en Twitter een actieve community opgericht waar mensen actief deelnamen aan gesprekken over de verschillende onderwerpen die worden aangestipt in het e-book. Met een Adwords campagne werd het e-book gepromoot en direct naar de download-pagina op Kennislink.nl verwezen.
Daarbij hebben we, om verschillende medische organisaties aan te spreken, een promotiepakket ontworpen bestaande uit een poster en een flyer. De organisaties zijn bereikt dmv een mailing en telefonisch contact waarna het promotiepakket is toegestuurd om het e-book te promoten onder werknemers, leden, klanten, patiënten, et cetera.
De meetbare resultaten liegen er niet om, via Facebook zijn 47.000 mensen bereikt waarvan 519 de pagina hebben geliked. Via Twitter zijn er organisch 5000 views gegenereerd en via Adwords zijn er 131.000 mensen bereikt. Een groot percentage van de bereikte mensen is op de download-pagina op Kennislink.nl terecht gekomen en heeft het boek gelezen.
Het Stel nieuwsbrief
Contactgegevens
Het Stel
Rijnlaan 20
3522BN Utrecht
Sanne: 06 282 76 346
Jeroen: 06 50 470 882
sanne@het-stel.nl
jeroen@het-stel.nl






